Otázky a odpovědi – INTERNET pro domácnosti

Na této stránce najdete odpovědi na nejčastější otázky a další doplňující informace.

Hlavní informace o internetovém připojení pro domácnosti na najdete na stránce služeb pro domácnosti.

FAKTURACE A PLATBY

Jak se za služby NECOSS platí?
Účetní systém vydává faktury za služby vždy k 1. dni v kalendářním měsíci. Faktury jsou splatné do 14 dní ode dne vystavení. Proto je důležité, aby platba odešla včas a stihla se připsat na účet do 25. dne v daném kalendářním měsíci, v němž byla příslušná faktura vystavena.

Pokud využíváte pouze internet nebo televizi, chodí Vám stále stejné platby sjednané při uzavření smlouvy, takže je možné udělat si trvalý příkaz na stejnou částku, splatný mezi 1. až 14. kalendářním dnem. Výjimku tvoří hlasové služby, protože Vámi provolaná částka se každý měsíc liší v závislosti na Vámi provolané době.

Jak se dostanu k fakturám/e-mailům v e-mailovém účtu @necoss.net?
Pokud máte vytvořen e-mailový účet končící na @necoss.net, @netolice.net, @zliv.net, @cbudejovice.net, @jhradec.net, používejte webové rozhraní mail.necoss.net. Přihlašovací údaje naleznete na smlouvě.

INTERNET PRO DOMÁCNOSTI

Jaké technologie používáme?

  • Připojení optickým kabelem: Technologie budoucnosti s takřka neomezenou kapacitou a životností. Při použití optického vlákna poskytujeme rychlost internetového připojení až 1000 Mbps.
  • Bezdrátové připojení: Používáme nejmodernější zařízení na frekvenci 5 nebo 10 GHz a celou síť stále udržujeme a modernizujeme tak, abychom mohli nabídnout vždy to nejlepší, co je aktuálně na trhu k dispozici.

Jak mohu zažádat o veřejnou IP adresu?
Potřebujete-li veřejnou adresu pro přímý přístup na počítač z internetu, pošlete žádost e-mailem na technickou podporu, v žádosti prosím uveďte číslo smlouvy, jméno a adresu, na které je smlouva psána. Pokud můžete, pošlete též IP adresu příslušného počítače/routeru, kterého se to týká. Ujistěte se, že máte dobře zabezpečený počítač aktualizovaným antivirem a firewallem.

Nefunguje mi internet, co mám dělat?
Zkuste všechny komponenty v cestě od internetu (rádiové pojítko, switch, router, VoIP telefon/brána) odpojit na cca 30 vteřin z napájení. Poté restartujte počítač. Pokud odpojení z napájení a restartování počítače nepomůže, kontaktujte naše oddělení technické podpory.

Po výměně počítače/síťové karty mi nejde internet. Jakou mám nastavit IP adresu?
Zkontrolujte, jestli máte nainstalované ovladače síťové karty. IP adresu dostane počítač ze serveru DHCP. Zkontrolujte v konfiguraci protokolu TCP/IP, zda máte nastaveno získávání IP adresy automaticky. Pokud se adresa nepřidělí, požádejte o registraci na telefonním čísle technické podpory. Při volání je vhodné být přítomen u počítače.

Nejde mi odesílat pošta.
Nastavte si odchozí server SMTP na mail.necoss.net. Zároveň nesmí být zaškrtnuta volba „ověřování odchozích zpráv uživatelským jménem a heslem“.

Odchozí server mám nastaven, ale nejde mi odesílání e-mailů v Thunderbirdu.
Zkuste vypnout v konfiguraci serveru odchozí pošty „použít jméno a heslo“. „Nechci používat Váš odchozí server.“ Pro odchozí poštu je povolen jen odchozí SMTP server mail.necoss.net z důvodu omezení šíření virů a spamů. Pokud jste nuceni například pro přístup do firemního e-mailu používat jiný odchozí server, požádejte e-mailem technickou podporu o zřízení veřejné IP adresy s povoleným odchozím portem 25.

Jak nastavím odebírání e-mailů @necoss.net (@netolice.net apod.) v e-mailovém klientu (Outlook, Thunderbird)?
Příchozí server POP3 nebo IMAP server nastavte na mail.necoss.net Pokud využíváte protokol IMAP, vyplňte v konfiguraci e-mailu kořenový adresář: INBOX
Doporučujeme místo standardního protokolu POP3 využívat IMAP, protože defaultně nechává zprávy na serveru, takže při výměně nebo reinstalaci počítače se e-maily jednoduše obnoví. Odchozí server IMAP nastavte na mail.necoss.net
Pokud jste připojeni do jiné sítě než NECOSS, použijte odchozí server internetového poskytovatele, přes který jste připojeni.